تاثیر خواب بر عملکرد بهتر تمرین برای ورزشکار

به تازگی طی پژوهش های انجام شده توسط دانشمندان آلمانی ، ثابت شده است که خواب یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده در بازدهی فعالیت های جسمانی ورزشکاران می باشد.

مدت زمان خواب بسته به سن و میزان فعالیت اشخاص متفاوت است. اما در کل مدت زمان مناسب برای اشخاصی که سنشان بین 18 الی 60 سال می باشد

مدت خواب رابطه مستقیم با میزان هورمون های مترشحه از مغز و اندامهای دیگر بدن انسان دارد.

ورزشکاران به خصوص اشخاصی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند ، بدانند که باید خوب بخوابند تا بتوانند به بالاترین میزان بازدهی فعالیتهای بدنی برسند. در غیر این صورت با ضعف بدنی و عدم تمرکز و اخلال در تصمیم گیری مواجه خواهند شد.

سعی کنید که در بعد از ظهر حداقل یک ساعت بخوابید. زیرا این استراحت کوتاه ولی مهم می تواند توان و تمرکز فعالیت بدنی و ذهنی شما را برای باقی روز تضمین کند.

به محیطی که در آن استراحت می کنید توجه داشته باشید. محیطی آرام با نور ملایم و بستری مناسب را برای استراحت در نظر بگیریدوخواب در محیطی ساکت وبا آرامش کامل تا6ساعت هم کافی می تواند باشد. 



+ نوشته شده توسط داریوش حسن پور در جمعه 1388/12/14 و ساعت 15:27 |


Powered By
BLOGFA.COM